Szilánk a szájban, leszakadt lift
2012. július 22. írta: bnjudit

Szilánk a szájban, leszakadt lift

Van két visszatérő álmom. Mindkettő rossz érzéseket vált ki, ezért gondoltam, hogy egyszerre írom meg őket, hátha van közöttük kapcsolat.

Az egyik, hogy különböző kerettörténetekbe ágyazva a fogaim kilazulnak, szilánkosra töredeznek, fulladozom tőlük és vér szivárog a számból. Általában próbálom kiköpködni a darabokat, de nem tudok megszabadulni tőlük, nem fogynak el. Sokszor idegen dolgok is vannak a számban pl. üvegszilánkok A legutóbbiban kagylódarabok, mert a kezeim teli voltak és át kellett kelni egy vízfolyáson, úh a számba raktam őket, aztán a darabkák az ínyembe és a fogaim közé fúródtak. Eközben mindig vannak ott más emberek is, akiknek próbálnám elmondani mi történt, de nem tudom, mert a fogaim nagyon ki vannak lazulva, a szám tele van a töredékekkel és folyik belőle a vér. És ha kinyitom a szám és hullanak ki a "darabjaim", az megijeszt, nem akarom elveszíteni őket, mert akkor hogy teszik vissza a helyére hogy olyan legyen mint volt? Az emberek körülöttem rendszerint próbálnak megnyugtatni, orvoshoz vinni, de nem tudnak segíteni, és megmarad az elkeseredettség érzése és a félelem, hogy mi lesz most? Aztán különösebb lezárás nélkül ébredek fel.

(A másik álom érdekes módon úgy tudatosult bennem, hogy egyedül voltam a liftben és az menet közben magától leállt. És az volt az első gondolatom, hogy jézus ne, már megint? És nagyon megijedtem. Pedig egyszer-kétszer előfordult már, hogy elakadt a lift és sose aggódtam olyankor. És akkor egyszercsak - tényleg ahogy mondani szokás - villamcsapás módjára hasított belém, hogy velem ez már rengetegszer megtörtént - álmaimban. ) Hogy az itthoni lift elakad két emelet között és ki kell másszak a tetején át. És az aknába jutok, de onnan meg már nem tudok kijutni. Vagy úgy akad el, hogy egy része átfed a nyílással, ahol ki kéne szállni és olyankor tudom, hogy meg kéne próbálnom kimászni a résen át, de mi van, ha elindul mikor még csak félig másztam ki a folyosóra és kettétöri a gerincem? MÁskor meg egyszerűen leáll, kialszanak a fények, majd zuhanni kezd. A fogas álom elég régóta nagyobb időközönként tér vissza és mikor felébredek szinte még érzem a számban a kilazult fogakat. A liftesről csak abban vagyok biztos, hogy azt is sokszor álmodtam, de nincs olyan emlékem, hogy abból az álomból ébredtem volna. Egyébként elég ritka, hogy emlékeznék arra hogy álmodtam. (Volt hogy több mint egy évig nem volt egy álmom se - nagyon nyomasztó volt a hiányuk) Szóval borzasztóan furdal a kíváncsiság, hogy ezek az álmok viszont mért mutatkoznak meg ilyen élesen, mit akarnak közölni. 

Előre is nagyon köszönöm a választ!

 

Kedves Ancsa!

A fog a régi álmos könyvekben az agresszív szexualitás jelképe, ám helyesebb, ha a szexuális érettséghez vezető fejlődési folyamattal hozzuk összefüggésbe. Az álmodó tisztában van vele, hogy átmenetet él át, melyben a gyermek felnőtt lesz, vagy felnőttből idős ember. Ez azt a félelmet szimbolizálja, hogy félünk az idő múlásától, a felnőtté- vagy időssé válástól, érthető ez testileg és lelkileg egyaránt.

A száj a személyiség elnyelő, befogadó, azaz legfőképp női oldala.

A kagyló az átalakulás jelképe, és kapcsolatban áll az érzelmes női oldallal, ahogy a víz is ezt testesíti meg.

A szilánk kisebb bosszúságokra utal. Aggasztó elképzelésekre, melyek negatív érzelmeket váltanak ki.

Az emberek a belső tulajdonságaink vagy nekünk fontos tulajdonságok megszemélyesített formái, úgy tűnik, az álmodó magán nem tud segíteni, egyedül nem tudja megoldani.

A lift azt mutatja meg, hogy bánik az álmodó az információkkal. Valószínűleg felfele ment a lift, mely a spirituális megközelítést jelenti, és mivel elakad félúton, azt mutatja, nem tud tovább fejlődni, nem tud tovább lépni. Mindenképp két lépés között rekedt az álmodó.

Az álom üzenete:

Van valami, amitől fél, mégis szinte felesleges tartania tőle. Nem jut előre az aggodalmaitól, folyamatosan egy helyben kell, hogy toporogjon, és ez, ami megállítja, belülről jövő félelem, így legyőzhető.

A bejegyzés trackback címe:

https://alomnaplo-alomfejtes.blog.hu/api/trackback/id/tr985817314

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tóth Csaba 2014.01.19. 23:35:53

fuh ez az első részlet ,hogy szilánkosra törik a fog stbstb életem legrosszabb álma, álmai mert többször is megálmodtam :S sosem volt olyan jó felkelni mint az ilyen álom után. Bár én másra gondoltam ,hogy mást jelenthet. Érdekes

Fridrich Adrienn 2015.10.17. 12:57:02

Szia. Én kb egy hete álmodtam először azt h kipotyogtam a fogaim ,elmentünk fogorvoshoz ahol a Dr.nő elkezte vissza rakni ,de mikor megnéztem a tükörben hirtelen telelett a szám üvegszilánkokkal amik bele szúrodtak a fogínyembe ,a nyelvembe ,bárhogy próbáltam kiszedni ,köpködni nem akart elfogyni,közben szúrt ,fájt ,rendesen éreztem ,mintha igazából lett volna ,a számból közben folyt a vér..Múlt éjjel megint azt álmodtam ,h hirtelen tele lett a szám szilánkokkal ,hiába probáltam kiszedni ,ki köpni nem fogyott el,közben fuldokoltam ,hogy nehogy véletlen lenyeljem,itt is vér folyt közben a számból és még a nyelvembe is bele állt egy nagyobb darab .Mind 2 alkalommal voltak körülöttem ,de nem tudtak mit kezdeni velem .Mind 2 álomból hirtelen ébredtem fel,nem volt befejezése.
süti beállítások módosítása